• وبلاگ : شهر خوبان
  • يادداشت : از حسين تا زينب، از زينب تا ..
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يزدي 

    برو حقه بازي در نيار اين حرفها را چرا زمان پست و مسئوليتت نزدي و چرا جلو اکبر گنجي و مهاجراني در نيامدي؟

    عيد بر همه ي دوستان مبارک باد

    + همشهري 
    وضعيت يزد اززبان وزيري هامانه به نقل از يزدفردا
    باكمال تاسف با واقعيتي روبرو شدم كه بارها آرزو مي كردم اي كاش وارد اين عرصه نشده بودم و همان يزد زيبا، ‌توسعه يافته ، پاك و بي دردسر را در خاطره مي داشتم. نمي دانم از كدام گروه شروع كنم،


    از قنات هاي لايروبي نشده و در حال مرگ كه به تبع آن كشاورزان بي رمق كه در سال هاي اخير دل به كشاورزي گلخانه اي خوش كرده بودند و با افزايش هزينه داده هاي كشاورزي و بويژه انرژي ، دست از كار كشيده گلخانه ها را رها كرده و به شهركوچ و مهاجرت كرده بودند بگويم يا از كارگرانش كه از پايين بودن حداقل دستمزد در اين شرايط گراني به فغان آمده و از پيمانكاران واسط شكايت داشتند، از صنعت و صنعتگران بي رونقي بگويم كه بنا به گفته خودشان با ظرفيتي كمتر از يك چهارم كار مي كردند و نگران پرداخت حقوق ماهيانه پرسنل خود بودند و نگراني عميق من از آنجايي است که با فرسودگي خط توليد کارخانجات و واردات بي رويه، اشتغال استان علي الخصوص در صنعت کاشي و سراميک (که تقريبا جايگزين صنعت نساجي شده است) تهديد جدي مي شود، از بيكاران تحصيل كرده ليسانس و فوق ليسانس كه خانواده ها را به ستوه آورده اند ، از درد دل نانواها بگويم كه بدليل پايين بودن قيمت نان در يزد و افزايش بي رويه تعداد نانوائي هاي آزادپزي ، باهمه سرمايه و عملكرد روزانه به درآمدي كمتر از ده هزار تومان در روز دست ميابند . از سرانه پايين يا بهتر بگويم بسيار پايين فضاهاي تفريحي، ورزشي و فرهنگي از قبيل پارک ، سينما ، فرهنگسرا ، سالن ورزشي و استخر استان بگويم که کمبود آن فرصتي است براي سوداگران مرگ و مواد فروشان که به راحتي جوانان عزيز يزدي را به دام انداخته، تباه کنند. از بي توجهي به آثار تاريخي ارزشمندي بگويم كه به دليل نداشتن بودجه برخي حتي نگهبان هم ندارند و تاسف بارتر آنجاست که بخش عظيمي از بافت ارزشمند ، تاريخي و زيباي شهر يزد را ميراث فرهنگي "بافت تاريخي" اعلام اما نه تنها کمکي به ساکنين آن نمي کند حتي اجازه تعمير هم نمي دهد ، از صنعت رو به نابودي گردشگري در اولين شهر گلي دنيا و دومين شهر باستاني كشور بگويم كه مديران اكثر آژانس هاي آن از کمبود گردشگر مي گفتند و داشتن روزي دويست گردشگر در يزد (اعم از داخلي و خارجي) تقريبا برايشان آرزويي دست نيافتني مي نمود، از كسبه شهر بگويم كه از گراني انرژي در محل كسب وكار و ماليات بي رويه مي ناليدند، از فرياد و ناله همشهريانم بگويم که از بي عدالتي و بي توجهي مسئولان در تعيين تعرفه انرژي يزد با اقليم خشک (زمستان سرد و خشک و تابستان بسيار گرم و خشک كه از عيد نوروز شروع مي شود ) و محاسبه آن با مدل مناطق معتدل شکايت زياد داشتند و اي کاش نمي ديدم قبض برق و گاز خانواده هايي را که چند برابر ميزان يارانه ي دريافتي آنان بود، از امکانات پايين دانشگاه هاي يزد بخصوص آموزشكده فني که مزين به نام شهيد بزرگوار صدوقي است بگويم اتاق هاي خوابگاه 8 تخته، نمازخانه کوچک ( حتي مناظره داوطلبان نمايندگي را در نمازخانه اي برگزار كردند كه ظرفيت يك چهارم از مجموع نفرات حاضر شده در آن را نداشت و در زمستان عرق از سر و رويشان مي ريخت ) و حال تكليف آزمايشگاه و كلاس و خوابگاهشان روشن بود، از يکي از اصلي ترين گلايه هاي مردم كه از غير بومي بودن بخشي از مديران استان چه سخن ها مي گفتند و از اينكه اين استان نخبه پروركه هنوز هم ركورد يك رقمي و دو رقمي در ورودي دانشگاهها را در دست دارد ولي استانشان در مجموع با غريبه ها اداره مي شودكه از يزد هيچ نمي دانند و درد مردم ديار قنات و قنوت و قناعت را نمي شناسند

    + همشهري 

    .ادامه

    حتي از هيأت هايي بگويم كه چند جوان حزب الهي عاشق با چادر و چوب خيمه اي برپا كرده و به عزاداري ابا عبدالله (ع) مي پرداختند و آنچنان در استضعاف به سر مي بردند كه آدم عاشق آنها مي شد ولي در دل خون مي خورد كه چگونه يك روحاني يا سرپرست هيات براي ايجاد عشق اباعبدالله (ع) در دل جوان ها از خود مايه مي گذارد و اجازه نمي دهد اين عزيزان پراكنده شده ،‌به سمت بي هدفي يا خطراتي همچون مواد بروند ، از تقسيمات استاني كه مردم از آن بابت بشدت ناراحت بودند و توقعات ساده اي مثل داشتن شهرداري و تابعيت از يك مركز به بخش ديگر كه نزديك تر بود و براي انجام كارهاي اداري با مشكل روبرو بودند ،‌ از بي عدالتي جدي در بودجه استان كه در مقايسه با استان هاي باوسعت و جمعيت برابر بودجه ساليانه شايد رقمي در حدود 20 درصد آنها را داشتند و مسئولين دلسوز استان به ويژه استاندار محترم به شدت از اين بابت گله مند بودند، پروژه هاي زير بنائي استان از كمبود بودجه تعطيل و يا شروع نشده است . انتقال آب فقط يك درصد پيشرفت دارد . مردم از اينكه مسير شاهراه از يزد به ابركوه تغيير يافته بسيار عصباني هستند كه استاني بزرگ با سابقه اي به قدمت تاريخ ، بدليل سياستهاي نا صواب فداي شهري ديگر شده است. از ناروائي در تقسيم جغرافيايي استان از نظر نمايندگي مجلس كه در شهر يزد و صدوق با 510 هزار نفر جمعيت و حدود 390 هزار نفر واجدين شركت در انتخابات ، داراي يك نماينده و اردكان ، ميبد و تفت و ديگر شهرهاي استان با حدود 70 تا 80 هزار نفر جمعيت نيز داراي يك نماينده بودند، كه بايد به تصميم گيران اين گونه تقسيم بندي آفرين گفت و انصافاً مدال افتخار به گردن آنان آويخت! قطعاً اين خدمت بزرگ آنان در تاريخ ماندگار خواهد شد ! ‌به افزايش آمار طلاق در دارالعباده كه برخي از مسئولين از آن به عنوان دومين استان كشور ياد مي كنند،‌آن هم براي شهري كه وقتي خواستند اولين دفتر طلاق را تشكيل دهند هيچ يزدي حاضر به اين امر نشد و يك نفر از جاي ديگر با كسب امتياز اين دفتر را تاسيس كرد. اجازه بدهيد از وضعيت اخلاقي و ساير مسائل چيزي نگويم.


    ولي به خدا اين مردم همان مردم دارالعباده هستند كه اخيراً دارالعلم هم لقب گرفته . ناروائي به استان ، ديگر بس است اين مردم زحمت كش را دريابيد و مديران را از مردم يزد انتخاب نماييد و اجازه دهيد كه قلب پر تپش كوير كه با قهر طبيعت روبروست ديگر با قهر دولت روبرو نباشد. دولت مردان از دور به اين استان نگاه نكنند آنچه مي بينند عمدتاً از زحمات مردم پر تلاش و خيّر استان است دولت آنگونه كه شايسته شعارهاي اوست كاري نكرده . كمبود ها فراوان است و مردم چشم به راه مساعدت دولت و مجلس. آنان كه راي مردم استان را گرفتند فكر نكنند كار تمام شده و به كرسي نمايندگي رسيدند. حالا تازه اول كار است ، وعده ها را فراموش نكنند كه به خدا اين مردم خيلي عزيزتر از آنند كه خواسته هاي منطقي آنها عاجزانه مطرح شود . مردم عزيز ،‌زحمت كش و مومن يزد را دريابيد تا اين گُل كه در كوير روييده است پژمرده نشود .





    animated birthday free clip art

    سلام دوست خوب وعزيزمن خسته نباشي دريک جمله:

    تولدت مبارک

    اميدوارم سالها با عزت وسرافرازي زندگي کني ودر کنار خانواده محترمتان با آرامش بسر بريد .دوست عزيز هديه من براي تولدتان دعوت شما براي عضويت رسمي در اتاق << دارالشفاء پارسي بلاگ >> که در اصل يک درمانگاه مشاوره رايگان تخصصي - عمومي پزشکي و پرستاري ومحلي براي ارائه نظرات در مباحث علمي و جالب پزشکي و پرستاري به آدرس زير است ،ميباشد :

    http://koooche.parsiblog.com/Rooms/1094/%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%81%d8%a7%d8%a1+%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d9%8a+%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af+(+%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87+%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%d9%8a+)/

    دكتر رحمت سخني از مركز آموزشي درماني امام خميني ره اورميه مركز هميشه سرسبز وغيور آذربايجان غربي AZERBAIJAN

    rs272@yahoo.com

    سلام
    جناب مهندس کلانتري شما خدمتگذار مردم يزد در سمت استاندار بوده ايدوماانرا قدرميدانيم
    يک سوال برايم پيش امده که اميدوارم به جواب برسم
    اين حسيني که شما با ارادت از آن صحبت کرديد با حرفهايي که دوستانتان در دوران اصلاحات شما و خاتمي زديد تناقض دارد

    اکبر گنجي:بعدازاينکه قيام حضرت امام حسين ع را خشونت ناميده و حتي مشروعيت اين قيام را زير سوال برده و مي گويد : خشونت،فرزند خشونت و درخت خشونت ميوه هايي جز خشونت به بار نمي آورد.

    سلام
    جناب مهندس کلانتري شما خدمتگذار مردم يزد در سمت استاندار بوده ايدوماانرا قدرميدانيم
    يک سوال برايم پيش امده که اميدوارم به جواب برسم
    اين حسيني که شما با ارادت از آن صحبت کرديد با حرفهايي که دوستانتان در دوران اصلاحات شما و خاتمي زدند تناقض دارد

    اکبر گنجي:بعدازاينکه قيام حضرت امام حسين ع را خشونت ناميده و حتي مشروعيت اين قيام را زير سوال برده و مي گويد : خشونت،فرزند خشونت و درخت خشونت ميوه هايي جز خشونت به بار نمي آورد.

    کاربر گرامي
    در تاريخ چهارشنبه 21 دي 90 نوشته (به ياد اربعين) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. موفق باشيد.