سفارش تبلیغ
صبا ویژن


میرحسین موسوی مورد وثوق و اطمینان امام (ره) بود - شهر خوبان


درباره نویسنده
میرحسین موسوی مورد وثوق و اطمینان امام (ره) بود - شهر خوبان
سید حمید کلانتری
در بهار سال 1335 در همت آباد در 30کیلومتری یزد متولد شدم. حدود سه سالگی از یزد به تهران رفتیم. در آن سالها خیلی ها به دلیل خشک شدن قنات آبادی به تهران و اطراف مهاجرت کردند. دوران ابتدایی در میدان بروجردی زندگی می کردیم.وبعد به خیابان پیروزی و کوکاکولا رفتیم. در فعالیتهای فرهنگی،مذهبی مسجد مسلم ابن عقیل و مسجد حضرت محمد ( ص) که از مساجد فعال تهران و منطقه بودند،تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتم. بعد از دریافت دیپلم ریاضی در انشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) پذیرفته شدم. از همان سال اول جزء جمعی بودم که مجموعه فعالیت های مبارزاتی دانشگاه را برنامه ریزی و هدایت می کرد. در سال 56 ازدواج کردم ، حاصل ازدواج 4 فرزند( 2پسر و 2دختر ) می باشد. خدای مهربان را به خاطر داشتن همسرو فرزندانی خوب و همراه همیشه شاکرم. پس از انقلاب یک سال مدیر دبیرستان آذر شدم و از بهار سال 60 به جهاد سازندگی پیوستم. جهاد درسهای بسیار زیادی در امور مختلف به ویژه برنامه ریزی ، مدیریت کار با مردم به ویژه جامعه شریف روستایی نصیبم ساخت. دوسال و نیم معاون ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ و پس از پایان جنگ به عنوان معاون امور اجتماعی وزارت جهاد و بعد معاون ترویج و مشارکت مردمی انتخاب شدم. پس از 4سال ونیم خدمت در این مسئولیت به دلایلی 4سال از جهاد خارج شدم. 2سال به عنوان مشاور وزیر ارشاد و 2سال هم معاون پژوهشی دبیرخانه شوراهای جوانان. با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور در 2 خرداد 76 دوباره به جهاد برگشتم و به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع کشور معین شدم. بعد از 4سال به دعوت دوستان و برادران یزدی و با تصویب دولت به عنوان استاندار یزد منصوب شدم. 4سال و 40 روز هم در این مسئولیت که فضای جدیدی از کار و تلاش در عرصه منطقه ای بود، در خدمت همشهریان خوب و عزیز یزدی فعالیت نمودم و فرصتی فراهم شد تا با نیازها ، استعدادها ، امکانات و محدودیت های توسعه استان از نزدیک آشنا شوم. پس از بازگشت به تهران طی دو سال گذشته به صورت تمام وقت و پاره وقت در دبیرخانه مجمع تشخیص ، به عنوان مسئول کمیته مدیریت و نظام اداری مشغول بوده ام و البته در کنار این موضوع در چند موسسه عام المنفعه و غیردولتی و یکی دو شرکت همکاری نموده ام و حال در خدمت شهرخوبان به عنوان کانونی برای اندیشیدن
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
یزد
انتخابات
مناسبت
دیدارها
پیامها
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
دی 88
بهمن 88
اسفند 88
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
آذر 89
آبان 89
مهر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
تیر 90
مرداد 90
مهر 90
شهریور 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
خرداد 91
مهر 91
آذر 91
آبان 91
دی 91
بهمن 91
فروردین 92
اسفند 91
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
تیر 93
مرداد 93
اسفند 93
بهمن 93
فروردین 94
شهریور 94
فروردین 95
بهمن 94
اردیبهشت 95
تیر 95
آبان 95
آذر 95
اردیبهشت 96
تیر 96
آذر 96
دی 96
اسفند 96
شهریور 97
خرداد 97
اردیبهشت 98
تیر 98
شهریور 98
دی 98
بهمن 98
مرداد 99
مهر 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اردیبهشت 0
تیر 0
خرداد 0
مرداد 0
شهریور 0
بهمن 0
دی 0
خرداد 1


لینک دوستان
یزدنا
یزد فردا
یزدآنلاین
سید محمد خاتمی
توان گستر
رستاق
شهرنیکان
بهارنو
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
میرحسین موسوی مورد وثوق و اطمینان امام (ره) بود - شهر خوبان

آمار بازدید
بازدید کل :340512
بازدید امروز : 32
 RSS 

مهندس سید حمید کلانتری استاندار یزد در دولت هشتم و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه اختصاصی با قلم استان یزد به سوالات خبرنگار ما خیلی آرام و متین پاسخ داد :


انتظار رسیدن به وفاق و وحدت میان جبهه اصلاحات بسیار است / مهندس موسوی و نزدیکانشان به هیچ وجه از موقعیت خویش بهره برداری شخصی ننموده اند

در مورد طیف بندی و گروه های سیاسی موجود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری قابل ذکر است که با انصراف آقای خاتمی از شرکت در انتخابات شرایطی کاملاً متفاوت و جدید نسبت به قبل در حوزه رقابت میان کاندیدا ها به وجود آمده است. حضور مهندس موسوی  به عنوان فردی که آقای خاتمی در بیانیه خود ، ایشان را مورد توجه و حمایت قرار داده اند و کسی که دارای مواضع اصلاح طلبانه می باشد ، شرایط جدیدی را برای انتخابات رقم زده است .

برداشتی که وجود دارد این است که کاندیداهای مطرح جبهه اصلاحات آقایان میرحسین موسوی و حجه الاسلام مهدی کروبی هستند و در جبهه اصول گرایان آقای احمدی نژاد و یکی دو نفر دیگر مانند آقای محسن رضایی و ولایتی زمزمه حضورشان جدی تر شده است .

طبیعتاً به نظر می رسد که مطلوب آن است که تعداد کاندیدا ها بیش از سه چهار نفر باشند می رسد و به علت محدود بودن تعداد کاندیداها هنوز تنور انتخابات گرم و پر هیجان نشده است یا ستاد های انتخاباتی ، چراغ خاموش مشغول سازماندهی تشکیلات خود می باشند . اگر کاندیداهای دیگری وارد عرصه انتخابات شوند و گفتگو ها و تعاملات پر رنگ تر شود ، فضا رقابتی تر و پر تحرک تر می شود و امیدواریم که این گونه بشود ، چون یکی از الزامات توسعه حضور مردم ، وجود کاندیداهای متنوع با سلیقه های متفاوت و قابل تفکیک از هم می باشد . اگر این اتفاق بیفتد شرایط انتخابات مناسب تر خواهد شد و فضای کشور به سوی انتخابات جدی تری سوق پیدا می کند .

در چنین شرایطی ، با گرایشات روز افزونی که رفته رفته از سوی اصلاح طلبان و طرفداران آقای خاتمی به سوی مهندس موسوی در حال افزایش است ، انتظار رسیدن به وفاق و وحدت میان این جبهه وجود دارد که در این صورت شانس پیروزی مهندس موسوی افزون تر خواهد شد .

وظیفه نسل اول و دوم انقلاب است که مهندس موسوی را به نسل سوم و چهارم بشناسانند

در مورد شناساندن هر چه بیشتر مهندس موسوی میان جوانان و دانشجویان باید گفت که یک طرف قضیه به نوع برخورد و مواجهه مهندس موسوی با این موضوع خواهد بود که ضرورت این است که مهندس موسوی دیدگاه های خود را شفاف تر و صریح تر در مصاحبه هایشان بیان نمایند که اخیراً این قضیه پر رنگ تر شده است و طرف دیگر قضیه به ستادهای انتخاباتی مهندس برمی گردد که این ستادها بتوانند جایگاه جدی تری برای جذب گروه های مختلف از سلیقه ها و عقاید متفاوت را فراهم نمایند .

یکی از ویژگی های برجسته آقای خاتمی این بود که مردم با سلیقه ها و گرایش های مختلف به ویژه جوانان ، دانشجویان ، صاحب نظران و اندیشمندان هر کدام احساس می کردند می توانند خواسته های خودشان را در وجود سید محمد خاتمی بیابند و به ایشان گرایش پیدا می کردند . این حالت باید امروز در جایگاه و موقعیت مهندس موسوی بروز و ظهور بیشتری پیدا کند و جاذبه های فکری و نظری و شخصیتی ایشان بیشتر به جامعه شناسانده شود .

نکته ای که در مورد جوانان بیشتر مد نظر است این می باشد که 20 سال بین آن ها و مهندس موسوی فاصله افتاده است و در اینجا وظیفه نسل اول و دوم انقلاب است که ایشان را به نسل سوم و چهارم بشناسانند و ویژگی های سراسر مثبت شخصیتی مهندس موسوی مانند صداقت ، صلابت ، کارایی ، مدیریت و تخصص ایشان را انتقال دهند . ایشان به عنوان مدیری موفق ، مدبر ، صاحب نظر ، متعادل ، توانمند و روشنفکر در دوران دفاع مقدس ، کشور را از انبوه بحران ها نجات داده اند .

در دوره یک ساله حضور مهندس موسوی در وزارت خارجه تحول عظیمی در این وزارت خانه شکل گرفت ؛ ایشان را می توان پایه گذار بسیاری از امور مهم در این نهاد که با به کارگیری جوانان مومن ، روشنفکر و وطن دوست همراه بود قلمداد نمود .

شرایط کنونی بی شباهت به سال 76 نیست ؛ در سال 76 در ابتدا افراد بسیار کمی آقای خاتمی را می شناختند ولی با حضور آقای خاتمی در صحنه و ارایه افکار و عقاید روشن و مترقی خود ، توده های مردم به ایشان گرایش پیدا کردند . اگر آقای مهندس موسوی با ملاحظه این موضوع ، برخورد فعال و حساب شده ای با حوزه های مختلف اجتماعی مخصوصاً نسل جوان ، جامعه دانشگاهی و جامعه زنان داشته باشند ، به سوی موفقیت گام خواهند برداشت .

مهندس موسوی با صداقت با مردم و جامعه برخورد می کردند / جامعه و مردم از موسوی جز صداقت و راستی ندیدند و قطعا نخواهند دید

در مورد ویژگی های شخصیتی مهندس موسوی با توجه به این که توفیق آشنایی با ایشان را در دوران نخست وزیری داشتیم چند ویژگی در ایشان بارز می نمود : اول این که ایشان با صداقت با مردم و جامعه برخورد می کردند و جامعه و مردم از موسوی جز صداقت و راستی ندیدند و قطعا نخواهند دید ؛ این ویژگی برای یک شخصیت برجسته سیاسی که بخواهد مدیریت اجرایی کشور را عهده دار شود یک ضرورت است تا بتواند اعتماد مردم را به دولت و نظام تقویت نماید .

دومین خصیصه مهم مهندس موسوی ، سلامت نفس ، شخصیت و کرامت انسانی می باشد ؛ ایشان و نزدیکانشان به هیچ وجه از موقعیت خویش بهره برداری شخصی ننموده اند . این ویژگی به صورتی در ایشان نهادینه شده بود که هیچ گاه نیز آن را به رخ جامعه نکشاندند ، بر خلاف بسیاری که شعار سلامت سر می دهند ولی در اطرافشان افرادی هستند که بسیار مشکوک و مساله دار می باشند . مهندس به هیچ وجه تخلف را در حوزه مدیریت خود نمی پذیرفت و با هر کژی و نادرستی مقابله می کرد .

دیگر ویژگی مهندس موسوی شخصیت فردی ، تواضع ، سادگی و بی آلایشی می باشد ؛ بسیاری از افراد ایشان را سال ها سوار بر پیکان شخصی خود دیده بودند . فردی که این چنین روحیاتی را در خود حفظ نماید برای مردم بسیار ارزشمند است .

از دیگر ویژگی های برجسته مهندس موسوی ، توان بالا و کارامدی ایشان در مدیریت اجرایی کشور می باشد ؛ هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی ، ایشان با صداقت ، مدیریت و تفاهم ، افراد متفاوتی را حول خود گرد آورد و خدمت واقعی را به مردم را نشان داد .

روابط صمیمانه و اعتقادی ایشان با رزمندگان ، ایثار گران ، خانواده شهدا و فرماندهان دفاع مقدس از ویژگی های برجسته ایشان می باشد ؛ برای مهندس موسوی دفاع از آب و خاک میهن مقابل دشمن بسیار با اهمیت بود . به هر حال آقای مهندس میرحسین موسوی از ویژگی های ابعاد مندی برخوردارند که ایشان را دارای توانایی بالایی برای اداره امور کشور ساخته است .

لازم است به ویژگی های فوق سیادت را نیز که مورد توجه مردم ماست اضافه کنیم ؛ همچنین خوشرویی در برخورد و مواجهه با دیگران و تواضع بالای ایشان در رفتار با دوستان و همکاران زبانزد خاص و عام است . همچنین ذوق و توان برجسته  هنری آقای موسوی به ویژه در زمینه ی معماری موجب اقبال اصحاب فرهنگ و هنر به ایشان بوده است.

تمام این ویژگی ها ، موسوی را شخصیتی مورد وثوق و اطمینان حضرت امام (ره) ساخته بود ؛ امام بارها و بارها مهندس موسوی را مورد حمایت و عنایت خود قرار داده بودند .

مردم یزد مردم فهیم و باهوشی هستند و انتخاب آگاهانه ای خواهند داشت

در مورد آرای یزدی ها در انتخابات مجلس هشتم به کاندیدای اصلاح طلبان ، به نظر من باید ابتدا ببینیم چرا مردم یزد به مهندس اولیا رای دادند و چرا به کاندیدا طیف اصلاحات رای مثبت دادند ؟ اگر مردم یزد همان دلایل را در وجود مهندس موسوی البته در جایگاهی بالاتر ببینند ، رای به اصلاح طلبی قطعاً در ابعاد بزرگتری مجدداً رخ خواهد داد ، کما این که در مورد آقای خاتمی رخ داد . استان یزد در سال 76 رتبه اول و در سال 80 رتبه دوم در رای دادن به آقای خاتمی را در کشور کسب نمود که البته وجه هم استانی بودن آقای خاتمی نیز بی تاثیر نبوده است .

مردم یزد مردم فهیم و باهوشی هستند . به نظر می رسد مردمان آگاه یزد ، اگر احساس کنند که فردی با کوله باری از صداقت و با خلوص نیت قصد خدمت به جامعه را دارد و از دوره خدمتش به نحو احسن به عنوان فرصتی برای خدمت به جامعه استفاده خواهد کرد  و نه عرصه ای برای بهره برداری شخصی و گروهی ، به طور قطع و یقین به او روی می آورند ، به ویژه اگر فردی علاوه بر آن ویژگی ها صلاحیت علمی ، تجربی و مدیریتی داشته باشد .

در انتخابات گذشته مجلس و رخ دادن رد صلاحیت ها ، مردم واقعیت هایی را متوجه شدند ؛ از جمله این که انتخابات قرار است با جهت گیری و گرایش خاصی برگزار شود و همان هوش و ذکاوت مردمان دیار کویر به آن ها اجازه نداد تصمیمی که دیگران طراحی نموده بودند ، اتفاق بیفتد . مردمان آگاه یزد ، با دقت نظر به نماینده ای رای دادند که برخاسته از گرایشی بود که برگزار کنندگان انتخابات تمایل به حذف آن گرایش را داشتند . کما اینکه رد صلاحیت های جانب دارانه قبل از انتخابات گویای این امر بود . وقتی مردم یزد به این موضوع به وضوح پی بردند ، تصمیم خود را گرفتند . هم اینک نیز یزدیان فهیم با شناخت مثبتی که از شخصیت مهندس موسوی خواهند یافت ، دست به انتخابی اصلاح طلبانه خواهند زد ودر 22خرداد حماسه 2 ام خرداد را تکرار خواهند کرد.



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 10:39 عصر روز شنبه 88 فروردین 22