سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تا جمعه ای ها و شنبه ای ها - شهر خوبان


درباره نویسنده
تا جمعه ای ها و شنبه ای ها - شهر خوبان
سید حمید کلانتری
در بهار سال 1335 در همت آباد در 30کیلومتری یزد متولد شدم. حدود سه سالگی از یزد به تهران رفتیم. در آن سالها خیلی ها به دلیل خشک شدن قنات آبادی به تهران و اطراف مهاجرت کردند. دوران ابتدایی در میدان بروجردی زندگی می کردیم.وبعد به خیابان پیروزی و کوکاکولا رفتیم. در فعالیتهای فرهنگی،مذهبی مسجد مسلم ابن عقیل و مسجد حضرت محمد ( ص) که از مساجد فعال تهران و منطقه بودند،تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتم. بعد از دریافت دیپلم ریاضی در انشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) پذیرفته شدم. از همان سال اول جزء جمعی بودم که مجموعه فعالیت های مبارزاتی دانشگاه را برنامه ریزی و هدایت می کرد. در سال 56 ازدواج کردم ، حاصل ازدواج 4 فرزند( 2پسر و 2دختر ) می باشد. خدای مهربان را به خاطر داشتن همسرو فرزندانی خوب و همراه همیشه شاکرم. پس از انقلاب یک سال مدیر دبیرستان آذر شدم و از بهار سال 60 به جهاد سازندگی پیوستم. جهاد درسهای بسیار زیادی در امور مختلف به ویژه برنامه ریزی ، مدیریت کار با مردم به ویژه جامعه شریف روستایی نصیبم ساخت. دوسال و نیم معاون ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ و پس از پایان جنگ به عنوان معاون امور اجتماعی وزارت جهاد و بعد معاون ترویج و مشارکت مردمی انتخاب شدم. پس از 4سال ونیم خدمت در این مسئولیت به دلایلی 4سال از جهاد خارج شدم. 2سال به عنوان مشاور وزیر ارشاد و 2سال هم معاون پژوهشی دبیرخانه شوراهای جوانان. با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور در 2 خرداد 76 دوباره به جهاد برگشتم و به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع کشور معین شدم. بعد از 4سال به دعوت دوستان و برادران یزدی و با تصویب دولت به عنوان استاندار یزد منصوب شدم. 4سال و 40 روز هم در این مسئولیت که فضای جدیدی از کار و تلاش در عرصه منطقه ای بود، در خدمت همشهریان خوب و عزیز یزدی فعالیت نمودم و فرصتی فراهم شد تا با نیازها ، استعدادها ، امکانات و محدودیت های توسعه استان از نزدیک آشنا شوم. پس از بازگشت به تهران طی دو سال گذشته به صورت تمام وقت و پاره وقت در دبیرخانه مجمع تشخیص ، به عنوان مسئول کمیته مدیریت و نظام اداری مشغول بوده ام و البته در کنار این موضوع در چند موسسه عام المنفعه و غیردولتی و یکی دو شرکت همکاری نموده ام و حال در خدمت شهرخوبان به عنوان کانونی برای اندیشیدن
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
یزد
انتخابات
مناسبت
دیدارها
پیامها
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
دی 88
بهمن 88
اسفند 88
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
آذر 89
آبان 89
مهر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
تیر 90
مرداد 90
مهر 90
شهریور 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
خرداد 91
مهر 91
آذر 91
آبان 91
دی 91
بهمن 91
فروردین 92
اسفند 91
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
تیر 93
مرداد 93
اسفند 93
بهمن 93
فروردین 94
شهریور 94
فروردین 95
بهمن 94
اردیبهشت 95
تیر 95
آبان 95
آذر 95
اردیبهشت 96
تیر 96
آذر 96
دی 96
اسفند 96
شهریور 97
خرداد 97
اردیبهشت 98
تیر 98
شهریور 98
دی 98
بهمن 98
مرداد 99
مهر 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اردیبهشت 0
تیر 0
خرداد 0
مرداد 0
شهریور 0
بهمن 0
دی 0
خرداد 1


لینک دوستان
یزدنا
یزد فردا
یزدآنلاین
سید محمد خاتمی
توان گستر
رستاق
شهرنیکان
بهارنو
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
تا جمعه ای ها و شنبه ای ها - شهر خوبان

آمار بازدید
بازدید کل :340365
بازدید امروز : 3
 RSS 

 

این روزها روزهای سخت و دشواری در ستاد رئیس جمهور منتخب است. برای تبیین بهتر این مسئله لازم است توضیح دهیم که افراد ستاد رئیس جمهور سه دسته‌اند: بعضی تا جمعه انتخابات و بعضی قبل و بعد از جمعه و بعضی هم شنبه‌ای ها هستند.

اصولاً روال این طور است که بعضی‌ها براساس تعهد و احساس مسئولیتی که دارند و شناخت، تعامل و ارتباطی که با یکی از کاندیدا‌های مطرح دارند، احساس می‌کنند وی از نظر فکری، نگرشی و اجرایی خیلی به آن‌ها نزدیک است، یا بر این باورند که او می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، یا از توانایی بالاتری در مدیریت و پیشبرد امور برخوردار است، و در دیگر ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری، سیاسی، سابقه و عملکرد از شرایط بهتری نسبت به بقیه برخوردار است. از این رو سعی می‌کنند با حضور در ستاد وی و عهده دار شدن نقش و مسئولیتی به فعالیت بپردازند و تلاش نمایند تا کاندیدای مورد نظر در انتخابات به پیروزی برسد.

 بدیهی است که همراهی و دفاع از بعضی ازکاندیداها، گاه ممکن است با تبعات و هزینه‌ای اجتماعی، سیاسی نیز همراه باشد و طبیعتاً افراد مدافع و همراه باید در ورودشان به این گونه ریسک‌ها و هزینه‌ها توجه نمایند و آمادگی پذیرش تبعات موضوع را در صورت عدم پیروزی در اتخابات داشته باشند، کما اینکه در گذشته شاهد چنین مسائلی بوده‌ایم. در بین همراهان تا جمعه همان کاندیدای پیروز، ممکن است افرادی باشند که توانایی‌های لازم برای همکاری با رئیس جمهور منتخب در سطوح مختلف داشته باشند، طبیعی است که در چنین شرایطی ستاد جدیدی برای انتخاب وزراء و همکاران شکل می‌گیرد و افرادی از ستاد که از توانایی و شرایط لازم در مرکز و استان‌‌ها برخوردارند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا در صورتی که از امتیاز لازم برخوردار شوند، به کار گرفته شوند. اما نکته‌ای که نوعاً در ستادهای کاندیدای پیروز و رئیس جهور منتخب، قابل توجه و قابل تأمل است، پیدا شدن سر و کله کسانی است که هیچ نقش و ارتباطی تا روز جمعه انتخابات برای موفقیت رئیس جمهور نداشته‌اند و حتی منتقد یا مخالف او بوده اند.

 جالب اینکه این افراد که شاید بهترین عنوان برای آن‌ها فرصت طلبان یا جاه‌طلبان باشد، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند، نوعاً و احتیاطاً روز اول بعد از پیروزی مستقیماً وارد نمی‌شوند. بلکه توسط چند تن از نزدیکان و عوامل خود که روحیه لابی کردن و رایزنی خوبی دارند، پای خود را به ستاد باز می‌کنند، و اسم خود را به عنوان مدیری شایسته و مجرب و کارآمد سر زبان‌ها می‌اندازند، ارتباطاتی برقرار می‌کنند، تبریکاتی رد و بدل می‌نمایند. طرح و برنامه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی اجتماعی، بحران ارزی، اشتغال زود بازده، کنترل تورم، فروش نفت، تحول در صنعت و کشاورزی یا بهبود روابط خارجی و امثالهم ارائه می‌نمایند و خیلی تلاش می‌کنند پیشنهادشان به مسئولین اصلی ستاد یا شخص رئیس جمهور منتخب برسد.

البته اگر از ارتباطات و لابی قوی‌تری برخوردار باشند، سعی می‌کنند خودشان را در جلسات و کمیته نهایی که در این موضوعات کار می‌کنند، وارد کنند و با روش‌های خاص که خود بلدند و استفاده ازقیافه حق به جانب، آمادگی خود را برای ایثار و خدمت صادقانه و خالصانه اعلام‌نمایند. البته برای اثبات روحیه مسئولیت پذیری و از خودگذشتگی خود، از چهره‌ها و جایگاه‌های موثر دیگر مثل مجلس، قوه قضائیه، و... نیز استفاده نمایند. خلاصه باید توجه داشت که این آقایان خدمتگزار و ایثارگر و عاشقان خدمت که به قول دوست خودش ذوقی، شنبه‌ای ها لقب گرفته‌اند، هر چه بتوانند از زور و ارتباط و زبان و تلفن، یادداشت حمایت جمعی و .... استفاده می‌کنند تا بالاخره مرتب در منظر انظار موثرین ستاد و کارگروه‌ها قرار گیرند و فراموش نشوند. گاهی هم از مطبوعات و سایت‌هایی که هر روز عده‌ای را بالا و پائین می‌برند، عضو کابینه یا مسئولیتی مشابه می‌سازند، کمک می‌گیرند تا اسمشان برای یکی، دو سه جا مطرح شود. بالاخره سعی و تلاش صادقانه‌ شنبه‌ای ها با ایادی و دستیارانشان به اینجا می‌رسد که اسمشان در لیست بررسی وارد می‌شود و حالا اگر در نهایت وزارت هم عایدشان نشد، بالاخره کاندیدا بودن برای وزارت هم مهم است و بعد بوسیله آن اقلاً می‌تواند معاونت یا مدیر عاملی نصیبشان کند.

حالا اگر رئیس جمهور منتخب مثل جناب آقای دکتر روحانی شعار اعتدال و فراجناحی هم شعار اصلی‌اش باشد، کار برای شنبه‌ای ها راحت‌تر می‌شود. دیگر نیازی نیست که حتماً از نظر جناح سیاسی هم جهت با رئیس دولت باشند، بلکه برعکس برای اثبات فراجناحی بودن باید چند تا از این تیپ‌ها را به کارگیرد یا با همین استدلال برای برقراری اعتدال، استفاده از این افراد که همه وجودشان را خدمت صادقانه به زبان و مقام خواهی و سوء استفاده در عمل قرار گرفته، امری ضروری به نظر می‌رسد.

این روزها گاه در ساختمان ضلع جنوبی پارک نیاوران بعضی افراد رویت می‌شوند که مصداق بارز این گرایش و متأسفانه دارای سوابق سوء از ناکارآمدی، فریبکاری و سوء استفاده از مقام و امکانات می‌باشند و نوعاً از ویژگی‌های درست و اصولی که ستاد رئیس جمهور منتخب تعیین نموده‌اند، برخوردار نیستند. البته با شناختی که از مدیران موثر ستاد رئیس جمهور جدید سراغ است، به نظر نمی‌رسد چنین افرادی بتوانند مجدداً جایی برای خود باز کنند. اگر نظام ارزیابی ملاک‌ها و معیارها که دفتر رئیس جمهور برای گزینش شایستگان تعیین کرده اند، به خوبی اجرا شود، شاهد ناکام ‌ماندن تلاش مخالفین دیروز و عاشقان امروزخواهیم بود. بدیهی است انتظار جامعه از جناب آقای دکتر روحانی همان گونه که خود بارها گفته‌اند، تشکیل دولت راستگویان می‌باشد، انتظار می‌رود بهترین و کارآمد ترین نیروها با اولویت افراد و جناح ‌ها و گرایش‌هایی که صادقانه ایستادند و همراهی کردند و زمینه پیروزی ایشان را فراهم نمودند، به کار گیرند و دولتی شایسته و کار آمد، معتدل و با روحیه اصلاح‌طلبی تشکیل دهند و فراموش نکنیم که اصل وفاداری در انتخاب همکاران برای رئیس جمهور از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 12:46 عصر روز یکشنبه 92 تیر 16