در شب عید غدیر ، در خدمت چند نفر از دوستان عزیز و بزرگوار دیدار و نشستی دوستانه و قدری طولانی با حجتالاسلام والمسلمین دکتر محقق داماد در منزل ایشان داشتیم.به گفته ایشان در سال 52 به توصیه شهید صدوقی جلسه تفسیر یزدیها با محوریت شهید بزرگوار مطهری شکل گرفت و در شبهایی که ایشان حضور نداشتند، قرار شد من این جلسه را اداره نمایم که در آن زمان از جلسات مطرح تهران بود. این جلسات و ارتباطات ، پایه ساخت مسجد الجواد تهران گردید.مسجد صاحب الزمان(ع) نیز با نظر حضرت آیت الله بروجردی به عنوان عکس العملی در مقابل راه اندازی کارخانه پپسی کولا که شهرت وابستگی به اسرائیل داشت ، با همت جمعی از یزدیها از جمله آقای علمدار که اخیرا مرحوم شدند، بنا گردید.
در شب عید غدیر ، در خدمت چند نفر از دوستان عزیز و بزرگوار دیدار و نشستی دوستانه و قدری طولانی با حجتالاسلام والمسلمین دکتر محقق داماد در منزل ایشان داشتیم. اهل علم ومعرفت و دیانت با جایگاه و موقعیت علمی ایشان کم و بیش آشنایی دارند، ولیکن لازم است به همین قدر بسنده کنیم که ایشان نوه مرجع عالیقدر تشیع و موسس حوزه علمیه قم آیتالله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری و از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه میباشند .
موضوع جلسه در ارتباط با فعالیتهای فرهنگی و دینی برای یزدیهای مقیم تهران بود و ایشان به خوبی از تاریخچه این فعالیت ها صحبت کردند: از جمله در سال 52 به توصیه شهید صدوقی جلسه تفسیر یزدیها با محوریت شهید بزرگوار مطهری شکل گرفت و در شبهایی که ایشان حضور نداشتند، قرار شد من این جلسه را اداره نمایم که در آن زمان از جلسات مطرح تهران بود.
این جلسات و ارتباطات ، پایه ساخت مسجد الجواد تهران گردید که عمده هزینه آن را مرحوم برخوردار تامین نمود و آقایان اعتمادیان ، کوچکزاده و موحدی نیز در این امر خیر پیگیر بودند و مشارکت نمودند . شهید مطهری اولین امام جماعت این مسجد بودند که بعد از شهادت ایشان به توصیه آقای مهدوی کنی، اینجانب امامت آنجا را عهدهدار شدم.
مسجد امیر واقع در خیابان کارگر شمالی نیز از دیگر کارهای خیرین یزدی بود که آقای عقابی امورش را دنبال نمودند و به سفارش آیت الله داماد، حاج آقای علوی امام جماعت آنجا شدند.
مسجد صاحب الزمان(ع) نیز با نظر حضرت آیت الله بروجردی به عنوان عکس العملی در مقابل راه اندازی کارخانه پپسی کولا که شهرت وابستگی به اسرائیل داشت ، با همت جمعی از یزدیها از جمله آقای علمدار که اخیرا مرحوم شدند، بنا گردید. پشت صحنه ساخت کانون توحید نیز تعدادی از یزدیها بودند.
این خاطرات گویای ظرفیت و استعداد خوب یزدیهای گذشته در تاسیس بناهای فرهنگی و مذهبی بود که با توجه به رشد و توسعه شهر و افزایش جمعیت، شایسته است اقدام ماندگار و اثربخش جدیدی در غرب تهران با همت بلند یزدیهای مومن و نیکوکار، با استفاده از همه دیدگاه ها و نقطه نظرات اصلاحی دنبال گردد.
ان شاء الله