سفارش تبلیغ
صبا ویژن


سفر به استانهای اصفهان، یزد, آذربایجان شرقی - شهر خوبان


درباره نویسنده
سفر به استانهای اصفهان، یزد, آذربایجان شرقی - شهر خوبان
سید حمید کلانتری
در بهار سال 1335 در همت آباد در 30کیلومتری یزد متولد شدم. حدود سه سالگی از یزد به تهران رفتیم. در آن سالها خیلی ها به دلیل خشک شدن قنات آبادی به تهران و اطراف مهاجرت کردند. دوران ابتدایی در میدان بروجردی زندگی می کردیم.وبعد به خیابان پیروزی و کوکاکولا رفتیم. در فعالیتهای فرهنگی،مذهبی مسجد مسلم ابن عقیل و مسجد حضرت محمد ( ص) که از مساجد فعال تهران و منطقه بودند،تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتم. بعد از دریافت دیپلم ریاضی در انشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) پذیرفته شدم. از همان سال اول جزء جمعی بودم که مجموعه فعالیت های مبارزاتی دانشگاه را برنامه ریزی و هدایت می کرد. در سال 56 ازدواج کردم ، حاصل ازدواج 4 فرزند( 2پسر و 2دختر ) می باشد. خدای مهربان را به خاطر داشتن همسرو فرزندانی خوب و همراه همیشه شاکرم. پس از انقلاب یک سال مدیر دبیرستان آذر شدم و از بهار سال 60 به جهاد سازندگی پیوستم. جهاد درسهای بسیار زیادی در امور مختلف به ویژه برنامه ریزی ، مدیریت کار با مردم به ویژه جامعه شریف روستایی نصیبم ساخت. دوسال و نیم معاون ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ و پس از پایان جنگ به عنوان معاون امور اجتماعی وزارت جهاد و بعد معاون ترویج و مشارکت مردمی انتخاب شدم. پس از 4سال ونیم خدمت در این مسئولیت به دلایلی 4سال از جهاد خارج شدم. 2سال به عنوان مشاور وزیر ارشاد و 2سال هم معاون پژوهشی دبیرخانه شوراهای جوانان. با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور در 2 خرداد 76 دوباره به جهاد برگشتم و به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع کشور معین شدم. بعد از 4سال به دعوت دوستان و برادران یزدی و با تصویب دولت به عنوان استاندار یزد منصوب شدم. 4سال و 40 روز هم در این مسئولیت که فضای جدیدی از کار و تلاش در عرصه منطقه ای بود، در خدمت همشهریان خوب و عزیز یزدی فعالیت نمودم و فرصتی فراهم شد تا با نیازها ، استعدادها ، امکانات و محدودیت های توسعه استان از نزدیک آشنا شوم. پس از بازگشت به تهران طی دو سال گذشته به صورت تمام وقت و پاره وقت در دبیرخانه مجمع تشخیص ، به عنوان مسئول کمیته مدیریت و نظام اداری مشغول بوده ام و البته در کنار این موضوع در چند موسسه عام المنفعه و غیردولتی و یکی دو شرکت همکاری نموده ام و حال در خدمت شهرخوبان به عنوان کانونی برای اندیشیدن
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
یزد
انتخابات
مناسبت
دیدارها
پیامها
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
دی 88
بهمن 88
اسفند 88
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
آذر 89
آبان 89
مهر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
تیر 90
مرداد 90
مهر 90
شهریور 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
خرداد 91
مهر 91
آذر 91
آبان 91
دی 91
بهمن 91
فروردین 92
اسفند 91
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
تیر 93
مرداد 93
اسفند 93
بهمن 93
فروردین 94
شهریور 94
فروردین 95
بهمن 94
اردیبهشت 95
تیر 95
آبان 95
آذر 95
اردیبهشت 96
تیر 96
آذر 96
دی 96
اسفند 96
شهریور 97
خرداد 97
اردیبهشت 98
تیر 98
شهریور 98
دی 98
بهمن 98
مرداد 99
مهر 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اردیبهشت 0
تیر 0
خرداد 0
مرداد 0
شهریور 0
بهمن 0
دی 0
خرداد 1


لینک دوستان
یزدنا
یزد فردا
یزدآنلاین
سید محمد خاتمی
توان گستر
رستاق
شهرنیکان
بهارنو
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
سفر به استانهای اصفهان، یزد, آذربایجان شرقی - شهر خوبان

آمار بازدید
بازدید کل :340573
بازدید امروز : 31
 RSS 

در هفته گذشته با هماهنگی قبلی با مسئولین پارک علم و فن­آوری در استان­های اصفهان و آذربایجان شرقی، به این دو استان سفری کوتاه داشتم. مرکز اصلی پارک علم و فن­آوری اصفهان در خارج از شهر با فاصله­ای 45 کیلومتری در جوار دانشگاه صنعتی قرار دارد. هر چند که پارک اصفهان اولین مرکز از پارک­های علم و فن­آوری استانها می باشد و از امکانات بیشتری برخوردار است؛ ولیکن به نظر میرسد استقرار دور از شهر از تحرک و نشاط آن کاسته است. ضمن بازدیدی از  بخش­های مختلف پارک، طی جلسه­ای با معاون پارک ، مذاکرات اولیه برای راه­اندازی دفتر انجمن بهره­وری در پارک بعمل آمد. البته پیشنهاد شد که این دفتر در یکی از ساختمانهای پارک در داخل شهر باشد تا امکان دسترسی به آن بیشتر باشد.

آنچه در این سفر به چشم میخورد، رونق قابل توجه شهر اصفهان از لحاظ اتوبانهای داخل شهری به ویژه اتوبان شهید حسین خرازی با دسترسی­های خوبی به موقعیتهای مختلف شهر، بود. آقای مهندس مشرف که قرار است مسئولیت دفتر استان را عهده­دار شود، در این ملاقات حضور داشت.

بعد سری به شرکت برق منطقه­ای استان زدیم و جلسه­ای با حضور مدیر عامل و معاون منابع انسانی شرکت در رابطه با مطالعه انجام یافته توسط انجمن در زمینه شاخص­های بهره­وری در شرکت برق استان داشتیم که دوستان سؤالات و اشکالاتی را مطرح نمودند که قرار شد آقای مشرف پی­گیری، و پاسخ لازم از طرف انجمن ارائه شود. 

با توجه به قراریکه شب برای شرکت در نشست پیشکسوتان فرهنگی، هنری استان یزد داشتم، با اتوبوس هم­سفر ، ساعت 2 بعد از ظهر عازم یزد شدم. اتوبوس با نیمی از ظرفیت حرکت کرد. به نظر میرسد فعالیت اینگونه با کرایه 4500 تومانی خیلی حرفه­ اقتصادی نداشته باشد. به گونه­ای که اتوبوس گران­قیمت برای 70 هزار تومان این مسیر 4 – 5 ساعته را بپیماید.

شرکت در نشست بزرگان فرهنگی استان و تجدید دیار با دوستان بزرگوار که به عنوان سنتی حسنه و نیکو در زمان تصدی مسئولیت در یزد شکل گرفت، و مسئولیتش بر عهده مدیر کل ارشاد نهاده شد، لذت بخش بود.

جمع خوبی حضور داشتند شامل : آقایان امامیان، ناصر، عسگری کامران، قلم سیاه، مشکیان، انتظاری، محمدی، المدوستی، اولیاء، دکتر بهارستان مشاهیری، مجلل، مفیدی و دشتی. متاسّفانه مدیر کل ارشاد ظاهراً به علت کسالت امکان حضور نداشتند.

بحث خوبی در زمینه تفاوتها و فاصله­های فرهنگی و رفتاری بین نسل نو و گذشته در جلسه شکل گرفت و نقطه نظرات خوبی هم مطرح شد. بویژه تاکید شد که باید به انس و الفت و احترام متقابل و گسترش محبت فی­مابین، توجه بیشتری شود تا بتوان از امکانات پیشرفته دانش بشری استفاده و از عوارض آن کاست. البته لابلای گفتگوهای اخیر، اشعار زیبایی متناسب با مباحث از طرف اعضا قرائت شد که به لطافت مجلس می­افزود. گله­ی دوستان این بود که متاسفانه این جلسات خیلی پررونق و منظم تشکیل نمی­شود. البته جای آقایان معزالدینی و دکتر موسوی­زاده نیز خالی بود.

روز بعد در محل انجمن نخبگان صحبتی در زمینه مطالعه طرح چگونگی تاسیس باشگاه کار و کارآفرینی در استان به­عمل آمد.

در سفر یکروزه به تبریز در تیر ماه، مراجعه­ای به پارک علم و فن­آوری در زمینه تداوم عضو دفتر انجمن مذاکره و توافق شد و با حضور در استانداری موضوع پراداخت مطالبات انجمن از طریق معاون استاندار و مدیر کل امور عالی پی­گیری شد. نهار با آقای مهندس پاکزاد بودیم در محل دفتر ستاد اجرایی فرمان امام در استان که مسئولیتش بر عهده ایشان بود. آقای پاکزاد از برادران خوب جهاد مدتی رئیس سازمان جهاد استان، معاون مالی اداری وزارت جهاد و معاون برنامه­ریزی و اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی بود. در این گفتگو که آقای نیکجو نیز به ما پیوست، در رابطه با همکاری دوستان برای پشتیبانی دفتر انجمن در استان، صحبت و توافقاتی نمودیم. بعداز ظهر تا شب با آقای نیکجو گشت و گذاری در شهر، بازار، ال­گلی، عون ابن علی داشتیم و خاطرات دوران معاونت ترویج تداعی شد.

ساعت 12 شب به فرودگاه آمدیم. آقای دکتر سبحان اللهی، رئیس هیات مدیره انجمن و استاندار سابق آذربایجان، دختر و دامادشان، همچنین آقای نگارنده استاندار سابق اردبیل نیز در فرودگاه بودند که با تاخیری 1:30 ساعته فرصت خوبی برای دیدنی و گفتگو فراهم بود. ساعت 3 نیمه شب به تهران رسیدم.



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 2:27 عصر روز شنبه 87 شهریور 23